13 Ağustos 2010 Cuma

Su Böreği


İftardan sonra balkonda kahve keyfide yapılınca sahur için dertlere düştüm...
Aklıma marketten aldığım hazır su böreği yufkası geldi.
Çorum'a gittiğimizde her daim hazırdır su böreği.
Kış olsa gönderirdi kayınvalidem :)

Hemen buzluktan kıyma çıkarttım ince oldukları için hemen çözüldü ve kavurdum.
İçine maydanoz,tuz ve karabiber ekledim.

                       

Bir tarafta göz kararı tereyağ erittim.
Büyük bir tencereye su koydum kaynaması için içine tuz ve sıvıyağ ilave ettim.
Böreği pişireceğim yanmaz tavamı çıkarttım azıcık tereyağ sürdüm.
Su kaynayınca bir başka geniş kabın içine soğuk su doldurup ocağın yanına yaklaştırdım.
Su kaynayınca içine bir adet attım ve içimden 13 kadar saydım :)
Delikli bir süzgeç ve spatula yardımıyla çıkartıp soğuk suyun içine attım.
Soğuk suyun içinden fazla suyunu sıvayarak hazırladığım tavanın içine kenar kısımları 
dışarıya sarkacak şekilde sıralayarak yapmaya başladım..
Her tarafını kaplayınca yufkaların üzerine tereyağ sürün.
İç kısımdan başlayarak bir kat daha yapın.
Sizin aldığınız yufkaya göre katlarını ayarlayabilirsiniz.
Ben ayy bu çok galiba dediğim yufkalar 17 adet çıktı yani neredeyse 2 yufka..
Bir paket daha almalıymışım...Kandırmaca dilimleme şekli bence...

Neyse bu şekilde üst üste yufkaları dizdim.
Elimde kalan yufkaya göre orta kısmını ayarladım
Kıymayı koyacağım katı yağlamadım.
Kıymayı güzelce içine yaydım ve üstünü de aynı şekilde yufkaları dizerek bitirdim.
En son kenarlardaki yufkaları üzerine kapatarak tereyağ sürdüm.


Ocağın üstünde en kısıkta çevire çevire her iki tarafını pişirdim.


Size tavsiyem bırakın iyice soğusun sonra mutfak makasıyla dilimleyin.
Böylece içindeki malzemeler dağılmamış oluyor.
Kayınvalide tavsiyesi :) Ben bekleyemedim :)

Sonuç olarak ilk defa bu markayı kullanacağım için biraz tedirgindim.

Beni en çok şaşırtan üçgen şeklinde kesili olmasıydı yufkaların.
Bir paket az geliyor bence insanları uyarmaları gerekiyor.
Benim tavam küçük olduğu  halde ince oldu.
Denemek için alanların tepside denediğini düşünemiyorum...

Sonuç lezzeti çok güzeldi.
Birdahaki sefere kendim açacağım inşallah diyorum :)



Hiç yorum yok: