1 Nisan 2011 Cuma

Kolay Krem Karamel :)))

 

Eşim ve ben genelde sütlü tatlılar severiz..
Ama krem karamel bizim için vazgeçilmezdir.
Denemek için bir kaç tarif aldım internetten..
En son Aybike hanımın tarifini yapmaya karar verdim..
Çok kolay ve pratik bizim gibi zamanı olmayan bayanlar için süper bir tarif :)
Akşam yemek Nil'in ödevleri derken saat 9 oldu ..
tatlı krizimde var hemen tarifi denedim.
İki tanesini hemen balkona oradan buzluğa ve sonuç mükemmel ..
Bu akşam eminim daha güzel olacaktır.Kalanlar da annemlere gitti :)
Aynen tarifi yazıyorum ..
  • 1 kg süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardagı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurta sarısı

 
Karameli icin
  • 1 cay bardagi seker
     
Yukarıdaki malzemeler muhallebi kıvamına gelene dek pişirilir.

 

Teflon tavaya 1cay bardagi sekeri koyuyoruz .
Eriyip köpük köpük olduğu zaman hemen ocağı kapatıyoruz.
Fazla kalırsa karamel yanıp acılaşıyor.. 
Krem karamel kaplarına birer yemek kaşığı koydum.
Sonra kalan karamelleri tekrar paylaştırdım ve üstüne de muhallebiyi döktüm.
İyice soğuyana dek oda sıcaklığında bekletilir.
Buzdobında soğuduktan sonra düz bir tabağa ters çevrilir.
 
Afiyetle yenir :)

Tatlımı tatlı bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle :)

3 yorum:

mevla dedi ki...

harika :)

mevla dedi ki...

Hemen Denemeliyim:):):)

Vijdan dedi ki...

Kesinlikle Mevlacığım denemelisin..
Tadına bakan herkes bayılıyor..
İş yerinde pek uğraşlı şeyleri sevmeyen arkadaşım var hafta sonu denemiş eşi inanamamış :)
Bu kadar zor bir tatlıyı nasıl yaptın diye soruyormuş :)

Ev halkı senden sürekli isteyebilir hazırlıklı ol :)