25 Aralık 2010 Cumartesi

Haşhaşlı Çörek


Akşam mutfağı toplar toplamaz hamur mayalasam sabaha güzel bir kahvaltı yaparız diye düşündüm..
Nil unu elime aldığımı görür görmez hemen etrafımdaydı  :)
Kendime göre bir hamur yoğurdum..
Hamur mayalanana kadar nilcikle oyun oynadık.
Yazdığı hikayeleri okudu bize..
Çok hoş oluyor okuması e leri incelterek çok komik söylüyor bayılıyorum o haline :)
Ufaklığımız babannesiyle yatmaya karar verince bende mayalanan hamurumun başına geçtim..
Tabi binbir bahane bulup sürekli mutfaktaydı  küçük hanım  :)
Hamuruma kızımın eli değdiği için çok güzel oldu :)

Malzemelerimiz,

1 Su bardağı ılık su
1 Su bardağı ılık süt
1 Paket Dr.Oetker instant maya
0.5 su bardağı sıvı yağ
6 yemek kaşığı şeker
4 çay kaşığı tuz
2 yumurta (bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak )

Hamur yoğuracağımız kabın içine göz kararı un koyuyoruz..
İçine tüm malzemeleri ilave edip güzelce yoğuruyoruz.
Un miktarını ölçemedim :(
Yumuşak bir hamur elde edene kadar azar azar un ilave edin.
Hamur toplandığında unu kesin...Üzerine nemli bir örtü yada tepsi örtün.
Ilık bir ortamda mayalanması için bekletin.
Ben peteğin yanına sandalye üzerine koyuyorum .

Hamur mayalanınca mandalina büyüklüğünde bezeler alarak elimle açtım.


İçine zeytin yağını elimle sürüp üzerine haşhaş yaydım .



Rulu şeklinde sarıp bir elimile tutup diğer elimle yuvarlıyorum .


Aralıklı olarak tepsiye dizdim ve mayalanması için bekledim.
Ben çok geç olduğu için fırınımı azıcık ısıtıp kapatmıştım.
Hemen tepsileri fırına koydum ve mayalanmasını hızlandırdım :)


Üzerlerine yumurta sarısı sürüp ısıtılmış fırında 200 derecede
üzerleri kızarana kadar pişirdim.


Bir kaçtane sade de yaptım.


Gece olduğu için çoğu fotograf net olmadı.
En azından size fikir verir diye düşündüm..


Daha fazla kokulara dayanamayan eşim
artıkk fotograf çekmek yerine çöreklerden yesem diye söylenmeye başladı :)

Afiyet bal şeker olsun..
Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle...

10 yorum:

Deli Anne dedi ki...

nefis görünüyorlar.. elinize sağlık.. maşallah o tempoyla bu işler.. helal olsun..

Zeynep'in Evi dedi ki...

öyle severim ki..nefis gözüküyor ellerine sağlık yumuşacık olmuştur eminim:)

Vijdan dedi ki...

Deli anne çok teşekkürler :)
Hamurla oynayınca rahatlıyorum :)

Zeynebim bak aynı şeylerden hoşlanıyoruz :)) Bende bayılırım..
Gerçekten yumuşacık puf puf oldular :)

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı ve güzel bir yıl dilerim.

Vijdan dedi ki...

Handancığım çok teşekkürler.... inşallah 2011 hepimize sağlık ve mutluluk getirir

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok güzel kabarmışlar, harika görünüyorlar. Minik Nil'in eli değdiyse bu kadar güzel olmalarına şaşmamak gerekir:))

Ailenizle birlikte güzel bir yıl eçirmeniz dileğiyle...
sevgiler.

ilkay dedi ki...

kadar severim bu haşhaşlıyı ne kadar...

Öldüm fotoğraflara bakarken...

Bulamıyorum ki haşhaşı buralarda.
hani sanki bulsam bu görüntüde olacakmış gibi.

Vijdan dedi ki...

Çok teşekkürler Dokuzuncu Bulut :))
Kesinlikle nilciğimin eli değdiği için böyle oldu :)
İnşallahh hep birlikte güzel bir yl geçiririz...

İlkaycığım ahh sen nasıl güzellikler yaratırsın o haşhaştan eminim :)Çok teşekkürler...
Benimde kayınvalidem gönderiyor bana taze çekilmiş buralarda yok gerçekten...Ben gönderirim sana :)
Çok teşekkürler
Sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Tatlım günaydınlar ellerine sağlık açmalar harika olmuşlar. yarın Allah izin verirse gelecek olan ki hatırlattın ve bloğumda bahsederim. açmaların her türlüsü beni çok cezbeder.Güzel bloğuna ve tatlı kızına sevgiler.

Vijdan dedi ki...

Günaydınlar Şükran Hanım :)
Çok teşekkürler ..
Misafirler için değişiklik ve içine her türlü malzeme olabiliyor o yüzden ben bu tarifi çok seviyorum ..İnşallah sizde beğenirsiniz..
Sevgiler