17 Aralık 2010 Cuma

Pizza


Hafta sonu canımız pizza istedi..
Hemen hamuru mayaladım ...
Kayınvalidemler ve bizimkiler olacağı için ben iki ölçü yaptım..
Pizza tek başına yenmez :)
Üç adet büyük boy pizza oldu..

Tarifim 

1 kg un
1 paket yaş maya
1,5 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
2 yemek kaşığı tereyağ

Üst Malzemesi

İsteğe göre salam,sucuk,sosis
Kaşar peyniri
Ilık suyun içine yaş mayayı ve şekeri ilave ediyorum .
5-10 dk bekliyorum maya erisin..
Hamuru yoğuracağım kabın bir köşesine elenmiş unumu 
Diğer tarafa yumurtayı yağları tuzu ilave ediyorum ve ılık mayalı suyu döküp.
Yavaş yavaş unu yedirerek yumuşak bir hamur elde ediyorum.
Un fazla geldiyse biraz daha su ilave edebilirsiniz..Yada tam tersiyse un ilave ediyoruz :)
Hamurum kurumasın diye üstüne bir tepsi kapatıyorum .
Yaklaşık 2 saat ılık bir yerde bekletiyorum.
Bu arada içine koyacağım malzemeleri hazırlıyorum .

Sos için bir kaba göz kararı
Pizzanın hamurunun üstüne yetecek kadar kaşar peyniri koyuyorum
İçine
Bir tatlı kaşığı şeker ,
Biraz tuz ,bir yada iki diş sarımsak rendesi
2 + yemek kaşığı annemin yaptığı mis gibi domates sosundan ilave ediyorum
(yoksa sadece ketçap katabilirsiniz ) 
Kıvam vermesi için 1-2 kaşık ketçap ve 2 kaşık zeytinyağı katıp karıştırıyorum .
Çok cıvık olmayacak.Hamura göre sosu ayarlayabilirsiniz.

Siz zevkinize göre baharatlarda ilave edebilirsiniz.
Olurda Nil tadına bakarsa diye ben ilave etmedim.
Hiç yanına bile yaklaşmadı :(


Bu ölçülerden iki tane pizza çıkıyor.
Hamurumuzu iki eşit parçaya bölüyoruz.
Ben elimle açarak şekil veriyorum.
Üstüne sosumuzu güzelce yayıyoruz.


Ben siyah zeytin,mısır,sucuk ve salam kullandım.
Bu şekilde önceden 200 derece ısıtılmış fırına atıyorum.
Malzemeler kızarmaya başladığı anda fırından çıkartıp üstüne kaşar peyniri serpiyorum..


Kaşar peyniri eriyip kızarınca fırından çıkartıp afiyetle yiyoruz  :)


Dolapta akşamı bekleyen 3 pastamız var :)

Akşam çok keyifliydi arkadaşım ve kardeşi pastalar için bana yardıma geldiler :)
Fotograflar ve tarifler en kısa zamanda ..

Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle..


8 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

oyy haftasonu bende yapamak istedim şu görüntüden sonra ellerine sağlık canım..

Aslı Cin dedi ki...

h mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :)mto

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oohhh nefisss ;)) ellerine saglik canim..sicacik sevgilerimle..

Vijdan dedi ki...

Zeynep kesinlikle tavsiye ederim :) Çok teşekkürler canım..

Aslıcığımmm bir hafta sonu size yapacağımm afiyetle yeriz hep birlikte :)

Çok teşekkürler Hasret :)

Cafe Pepela dedi ki...

7/24 yesem bıkmam:)
Pizza aşkına!
Ellerine sağlık gülüm,bereketli de olmuş maşallah..

Vijdan dedi ki...

cafe pepelacağımmm canım buyur gel ben 7/24 yaparım pizza :)
Keisnlikle çok daha zevkli hep birlikte yenince :)

OYA dedi ki...

diyete başladığımın 2.gününde bunu görmeseydim keşke.enfess görünüyor...

Vijdan dedi ki...

Merhaba Oya hanım
Kaçamağa izin yokmu :)
Çok teşekkürler...