6 Mayıs 2011 Cuma

Browni Top Kek


Nil için yeni bir kek tarifi aramaya başladım.
Tabi şartlar aynı kakaolu olacak.
Bende internetten bir sürü tarif çıkartım.
İlk denemem Yelda hanımın blogundan.

Benim yaptığım şekli ile tarifi yazıyorum.

  • 50  gram kakao
  •  1 su bardağı sıcak su 
  •  3 yumurta
  •  1 paket vanilya 
  • 1,5 su bardağı un 
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartama tozu 
  • Yarım çay kaşığı tuz
  • Yarım su bardağından biraz eksik sıvı yağ
Orijinal tarifte 1 cup (227 gram) margarin varmış ben sıvı yağ kullandım...

Sıcak suyu bir karıştırma kabının içine boşalttım.
Üzerine kakaoyu ve vanilyayı eledim ve kaşık yardımıyla karıştırdım.
Oda sıcaklığına gelmesi için balkona çıkarttım :)

Başka bir kap içerisine un ve kabartma tozunu eledim.
İçine şeker ve tuzu ilave ederek kaşık yardımıyla karıştırdım.

Soğumuş kakaolu karışımın üçte birini ve sıvı yağı
unlu karışımın olduğu kabın içine boşaltıp
mikser yardımıyla karıştırdım top top oluyor ..

Kalan kakaolu suyun içine yumurtaları kırdım ve çatal yardımıyla karıştırdım.

Yumurtalı karışımı unlu karışımın içine 3 seferde ekledim.
Her bir eklemeden sonra el mikserinin yüksek devrinde iyice karışana kadar çırptım.
12'li muffin kalıbımın içine hazır kağıtlardan koydum.
Kek karışımını bir parmak eksik kalacak şekilde boşalttım.
Önceden ısıtılmış 180 derecede 15 dk. pişirdim..
Kürdan batırıp pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

O gece pişince hemen şeker hamurunda  birkaç tanesine süs yaptım.
Poşetlere yerleştirdim ...
Akşam eve gittiğimde Nil için ayırdığım kekin üstündeki şeker hamuru erimişti :(
Bu demek oluyor ki şeker hamurundan süs yaptığım zaman acele etmeyeceğim..
Deneyerek öğreneceğim inşallah..

Afiyet olsun...

3 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Görüntü çok güzel ellerine sağlık canım.

Vijdan dedi ki...

Çok teşekkürler İkiz annesi :)

Unknown dedi ki...

Cok Tesekkur ederim bu tarif icin hemen yapmam lagzim hadi kizlar mutfaga :D